W dniach 11-13 lutego 2008 r. przedstawiciele MSWiA uczestniczyli w konferencji "Alliance with Users" oraz w spotkaniu "European eGovernment Services Conference: IDABC and beyond", podsumowującym pierwszą - dwuletnią część działań europejskiego programu IDABC poświęconego wdrożeniu serwisów elektronicznej administracji w krajach członkowskich Unii Europejskiej. Obie konferencje odbyły się w Brdzie w Słowenii.
Grupy robocze podczas konferencji zajęły się problematyką:
- wzajemnego uznawania certyfikowanych usług podpisu elektronicznego oraz inicjatyw dotyczących elektronicznych dowodów osobistych,
- usług elektronicznych oraz Europejskich Ram Interoperacyjności (tzw. EIF 2.0) oraz
- platform usług administracji publicznej.
Ministerstwo w pracach konferencji reprezentowali Dyrektor Departamentu Informatyzacji Dariusz Dagiel, przedstawiciel Polski w IDABC Edward Seliga, doradca Ministra dr Wojciech R. Wiewiórowski oraz Anna Bramska z Departamentu Informatyzacji. W polskiej delegacji uczestniczyli również przedstawiciele Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Gospodarki oraz stowarzyszenia „Miasta w Internecie”.